Periodoncia: símptomes, causes i tractament

periodoncia

La periodoncia és l’especialitat de l’odontologia que s’encarrega de la prevenció, diagnòstic i tractament de les malalties dels teixits que donen suport a les dents (genives i os).

Tipus de malalties:

Gingivitis:

El sagnat de les genives al raspallar les dents sol ser el primer símptoma d’alerta.

Es la inflamació de la geniva sense que l’os s’afecti. Si no es tracta a temps pot derivar en periodontitis

Periodontitis:

Es produeix quan la gingivitis progressa i acaba destruint l’os de suport de les dents.

tipus de periodoncia i tractament

Símptomes freqüents:

Sagnat inexplicable (al raspallar, al passar el fil dental, al mossegar quelcom dur)

Genives vermelles o inflamades

Genives sensibles al tacte

Mal alè

Línea de la geniva mes baixa (dents llargues)

Dents sensibles al fred per la retracció de les genives

Mobilitat d’alguna peça dentaria

Espai entre les dents

Causes

Son causades per les bactèries presents a la placa o sarro que es diposita sobre les dents.

periodoncia

¿ Com és diagnostiquen ?

• A la nostra Clínica realitzem un estudi clínic periodontal amb la “sonda florida” per fer el “periodontograma”, element de diagnòstic de la malaltia periodontal (genives).
  • Un “estudi microbiològic” per poder dissenyar el tractament personalitzat al detectar amb exactitud les cepes bacterianes que causen la malaltia.
  • Un estudi radiològic panoràmic i periapical per determinar el nivell d’afectació del suport ossi de les dents,

Tractament de la periodoncia

• Higiene buco-dental o neteja per eliminar la placa o sarro realitzada per un higienista profesional amb ultrasò, pasta de proxilaxis, bicarbonat i tires interproximals.
  • Ensenyem la tècnica de raspallat tant manual com elèctric com donem instruccions especifiques d’higiene com la utilització de raspalls interproximal, fil dental, glopeig amb col·lutoris específics, etc.
  • Raspatge i allisat radicular que consisteix en una neteja més profunda amb curetes i ultrasons. Normalment es un tractament de varies sessions sota anestesia local.

Tractament quirúrgics i regeneratiu

En aquells casos en que la pèrdua d’os i geniva es molt acusat, apliquem tècniques de regeneració amb injerts de geniva pròpia i moderns materials de farciment i altres bio materials per estimular el creixement dels teixits i poder cobrir la part perduda de les genives.

Tractament de manteniment

Una vegada acabat el tractament pròpiament dit la periodoncista indicarà la freqüència dels controls periòdics segons cada cas. Normalment cada 4-6 mesos es farà una sessió de manteniment.

Sol.licita una avaluació del seu cas sense cap compromís